четвртак, 22. август 2019.

Павлу Решетару (5. фебруара 1850.)



Павлу Решетару
5. фебруара 1850.

С удивленијем сам разумио да су ми од власти заустављена у Тријесту нека зрна топовска, а тако исто да сте ми и Ви у Котору зауставили неко мало количество селинтре. Ја се не могу домислити што значи тај поступак противу мене, јербо како сам гођ постао владиком овога народа свагда сам с једнаком ревношћу ђејствовао за содржаније доброга согласија и пријатељскога споразумјенија међу Црногорцима и поданицима аустријскијема. Ја сам сто путах у мојему малом кругу ђелом показао пред оба речена народа, ја сам ово ђелом засвједочио у садашњем потресу Аустрије, сочувавши провинцију бокеску од совршене њене погибије. Ја сам мислио, иако је мој круг ђејствија мале", да су моја поступања у самоме двору аустријскоме извјесна, него видим да се варам и да су пријатељству сасвијем противни докази, касајући се мене, представљени. Никада са мном правитељство не би могло овако поступати као што је сад поступало к једноме, ако и маломе, но искреноме својем сусједу, јербо то није правитељство дивље и грубијанско, него правитељство просвјештене империје аустријске, које је свагда досад своје благоволеније к мени показивало. Мени досад забрањено није било, колико сам хтио, за овај мали крај набавити оружја или амуниције из Аустрије. Ја се и сада нијесам томе никако надао, нити се надам да ће се тај непријатељски поступак противу мене учинити, који сам у сваку згоду и у свако вријеме био и бити ћу по мојој возможности Вам искрени и прави пријатељ. Ја се уздам и молим Вас да ми пустите по мало селитре те сте ми у Котору зауставили, и да пишете Вашој власти да ми отпусти опа топовска зрна из Тријеста; тако исто и унапријед што би ми од потребе било да ми не буде забрањено набавити.





Нема коментара:

Постави коментар