понедељак, 19. август 2019.

Сими Милутиновићу (Цетиње, 24. јуна 1845.)



Сими Милутиновићу
Цетиње, 24. јуна 1845.

Љубезни мој господине Милутиновићу,

буди ми здрав и весео! У данашњем свијету и нараштају готово су посвуда дружествена правила преобукла се у виду ласкања, чиста дружественост преродила се у некакве фасоне пуне хладнога смијеха, који се кажу пореклом из Парижа; али ово је, ја мислим, општа пјева високога просвјештенија. Ове и овоме подобне ствари не допуштају без нужде дан данашњи никога чим обремењавати, но ја мислим да међу тобом таквијем и твојијем воспитаником, који ти ово пише, има нешто и друго које блиста светијем правилом искрено срдечнога људскога друштва. Ево к чему води ово, да не замећем: пошиљем ти моје мало ђелце Лучу микрокозма, мном састављену четири прве неђеље прошлога частнога и великога поста- Овијем те ђелцем утврђујем и молим да ми га даш напечатати у тамошњу дивну печатњу, да ми изволиш коректором истога бити, на лијепу карту да се печата, да га у почетку украсиш каквим високим идеалним вигњетом. Нек буде у октаву печатано, по двадесет стихова на свакојему образу; егземпларах нек се напечата 300 или колико ти драго. Трошкове за печатњу, ако мож сам дати док ти их пошљем, добро; ако ли ти опстојатељства не допуштају самоме их дати, а ти се обрати господину Васу Васиљевићу, великокупцу земунскоме, да их за мене положи, и како ми објавиш колико је, послаћу му их преко Тријеста.
Мрави, позвати на биће творцем, састављају своја искуствена мравишта, и пчеле великољепне своје палате. И ја, како твар умна створитеља, треба согласију општем да подражавам.
Унапријед ти за све хвала и чисти поздрав од твојега признатељнога воспитаника.

В[ладика] ц[рногорски]
П. П. ЊЕГОШ




Нема коментара:

Постави коментар